2009-05-27

Pincurls?

Igår kväll gjorde jag mig besväret att först locka hela håret med min superlocktång, sen rulla upp lockarna mot hårbottnen och fästa dem som pincurls. Jag gjorde platta pincurls på sidorna och stående pincurls uppe på huvudet. Det tog lååång tid att göra på sig själv, så mycket lättare att göra på någon annan. Gjorde det dock i soffan framför diverse kriminalserier. Men det var inga problem att sova på dem, och se så fina lockarna blev!



Tanken var väl att jag skulle kamma ut dem till ett 40-tals Hollywood-svall, men jag gillar Shirley Temple-looken, så de får vara kvar såhär idag. Kanske håller till imorgon? Håret var fuktigt när jag lockade det, med setting lotion i (variant av läggningsvätska, men lite mer trögflytande). Hade i locktången tills håret var varmt och tprrt, tog ur tången men behöll locken, fäste den mot skalpen, och sov med det. Tog försiktigt ur nålarna, sprayade lite lätt med hårspray, på med blomma och VOILA! Ok, några hårnålar sitter det i håret, men bara tre stycken på varje sida.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar