2009-05-06

Hej på er, vänner av retro och kitsch.

Detta är premiärinlägget för min blogg, lite nervöst minsann. Eller så är det bara efterskalvet av de två pundartjuvarna som stal typ halva butiken. Men som väl är var SuperKattis här idag, och stormade efter tjuvarna! Hon fann dem i nästa klädbutik där de bad om en påse (!) att stoppa över kläderna i. Otroligt korkat. Så SuperKattis röt till "Det där är inte era grejer". Ingen vill nånsin att SuperKattis ska säga hotfulla saker till en, eller blänga argt på en, så de påverkade puckotjejerna gav SuperKattis påsen, med kommentaren "Jag har barn". Och? SuperKattis svarade med de smädande orden "Jag tycker jävligt synd om dina barn." Sen bannlyste hon dem också. Jag är grymt imponerad! Fick tillbaka nästan allt.

Men det där med stöld är definitivt ett aber när man står själv i butiken. Man får inte ta dem förrän de har lämnat butiken, innan dess är det inte stöld - även om man ser dem stoppa ner saker innanför jackan - de kan ju betala? Så jag som står ensam i butiken ska alltså stänga min butik och springa efter? Men man får inte visitera någon eller kräva att de visar upp väskan. ("jag vet minsann mina rättigheter") Får däremot hålla kvar och tillkalla polis? Oerhört jobbigt är det i alla fall. Och varför stjäla från en så liten butik som min?

Ja ja. Min tanke med bloggen är att skriva om sånt som händer i butiken, när det kommer in nya varor, inspirationstips, om kundkvällar och happenings som Retro deluxe kommer att vara med på, samt annat intressant som händer i staden. Tips emottages tacksamt.

Mitt första tips är att Retro deluxe kommer att vara på turné lördag 16 maj. Kom till Marieholmsgatan 122, där det blir liveband, korvgrillning, pinstriping och försäljning. Kolla in flyers på hotrodparts.se.

Nästa tips är att Retro deluxe kommer att ha modevisning på Tip the Velvet 22 maj, tillsammans med bland andra Hanna Lindström och Trailer Träsh. Vi söker fortfarande modeller, alla storlekar välkomna! Obs! Det blir kläder som visas, alltså inte underkläder eller naket. Dessutom blir det lindy hop-uppvisning framåt natta, av Jump Session. Tjoho!

Mitt tredje tips är att om du vill vara snygg i håret i sommar så är det dags att anmäla sig till sista hårkursen innan semestern. 23 maj är datumet som gäller, 12-15, få platser kvar! Men naturligtvis kan man boka ett datum tillsammans med sina tjejkompisar. För mer info maila till info@retrodeluxe.se.

Hej hej!

1 kommentar:

  1. Modigt att springa efter. Underbar butik förresten!

    SvaraRadera