2009-05-28

Pincurls continued

Ja, hur gick det med lockarna? Satte upp en försiktig tofs och sussade stenhårt. Idag på morgonen var några av lockarna lätt urlakade längst ner (de sista jag gjorde) så jag tog lite nya tag med locktången. Kammadde igenom hela håret men fick inte till rätt filmstjärnesvall, så jag fäste upp håret där bak. Och lockarna åkte ihop igen, det är tydligen Shirley Temple-lockar som gäller med mitt (redan lockiga) hår, inte böljande lockar som Rita Hayworth i "Gilda"

Bakifrån


Och framifrån


Här kommer lite inspirationsbilder på finfina frisyrer







3 kommentarer:

  1. Det ser jättefint ut!

    Den andra inspirationsbilden uppifrån är ju helt sjuk dock... Det ser ut som rosor!

    Det är synd att jag inte bor närmare Göteborg, för det hade varit väldigt skönt att ha någon annan som la upp mitt hår inför balen...

    SvaraRadera
  2. ååh Ellen vilken härlig blogg.
    Tack tack tack för denna terminens lindyhop-kurs och för nöjet att ha fått hänga med dig på RetroDeluxe, Klänningen jag köpte sitter som en smäck .. (ehh som en klänning ska).
    Kram Cecilia

    SvaraRadera