2010-02-15

Inspirationsdags igen- tyger.

Har letat tyg till butiken, då jag behöver ett tyg för att dölja mitt lager, samt till gardiner och för provrum. Hittar inget roligt i Göteborg, men ute på nätet...

Reprodepot.com är en fantastisk amerikansk nätbutik som gör nyreproduktioner av vintagetyger. De har kategoriserat dem efter årtionden, och utbudet ändras hela tiden. Inte så fasligt dyrt heller. De har även knappar, tillbehör, böcker och massa annat. Jättebra klädtyger med fint fall, blir så sysugen! Och det gör ju inget om kläderna ser helt autentiska ut. Alla tygerna nedan är intre från Reprodepot,men de flesta. Mmmm.







Sen finns det en engelsk butik som heter Cath Kidston. Uöver tyger och jättefina vaxtyger så har de även lite porslin, väskor, lite kläder och accessoarer. Fullkomligt älskar tygerna. Är tyvärr inte så jättebilliga, men åh, vill verkligen ha till butiken. Och smörbyttan och tallrikarna. Ja, drömma går ju...



4 kommentarer:

  1. På tal om bidrag, har ett stort lager med på tok för mkt tyg, inte så söta mönster som de på bilderna men om du vill ha så får du gärna x antal meter av ex en shackruta eller en bomulls vara med körsbärmotiv.

    SvaraRadera
  2. ååh! Nu kommer jag att ruinera mig på mera tyg fast jag säkert har hundra meter redan!

    SvaraRadera
  3. Ja tack! Körsbär! Och gärna lite rutigt med. Hur mycket har du?

    SvaraRadera
  4. hehe, för mkt:) Är i atljén på fredag, mäter av det då. mellan 6 och 8 meter rutigt, ca 3m körsbär tror jag (Körsbärsvaran är med vit botten, kanske inte så lämpligt att lägga saker under)

    SvaraRadera