2010-02-04

Cupcakes och Leila

Blev lite chockad idag. En av mina (manliga) vänner - som jag vanligtvis brukar ha liknande åsikter som - sa sig AVSKY Leila Lindholm. "Hon är äcklig och alldeles för mycket. Och det hemska köket sen.." Va? Och jag som ser Leila som en förebild, idol, mentor. Samt har sjukt snyggt kök. Hur kan man inte tycka omm denna livsbejakande, strålande, snygga kvinna?
- Men hon är ju min idol och förebild, säger jag. Tycker du så om mig?
- Nä, du har ju smak.

Hm, är det säkert det? Han har förvisso inte sett mitt kök på ett tag, det börjar likna Leilas. Vi kommer nog aldrig bli sambos i alla fall. Ibland är det en fördel att ha en karl som inte bryr sig om heminredning - jag har fria händer! Snart kommer bilder på mitt nystajlade kök, ska bara få bort alla kartonger...

Jag är ju som bekant dessutom besatt av kakor över lag och framförallt cupcakes, och Leila gör alltid så fina såna. Så, här kommer lite bilder på både Leila, hennes inredning och hennes bakverk. Vem av oss har rätt?













4 kommentarer:

  1. vanligtvis älskar ju männen Leila, tror att det har med fortplantning att göra! Hon är ju en frodig och mumsig kvinna som utstrålar livsglädje....jag fantiserar i smyg om hur det skulle vara att vara som Leila, alltid lätt solbränd, slingor i hår och baka vackra cupcakes! sådär perfekt accentuerad med turkosa armand som matchar smeg kylskåpet!...

    SvaraRadera
  2. Leila bakar snygga grejor. Inte goda. Jag gjorde hennes blueberry cheesecake, ingridienserna till EN kostade 200 spänn. Den smakade typ... ingenting. Men den var snygg. Och dyr. Då föredrar jag fanimig ful och god.

    SvaraRadera
  3. hahaha, Du har rätt:) Snyggt som attan är det men hur det smakar har jag ingen aning om då jag inte bakat sedan 2005:)

    SvaraRadera
  4. Leila är hemskt, hon är tillgjord och har en störande röst. Roligaste vore om hon misslyckas i köket nån gång o välter ut alla ingridienser och blir heltokig o löper amok och blir knäckt i direktsändning :D muhaha

    SvaraRadera