2010-02-18

Galafest!

Imorgon blir det Galafest med Nöjesguiden. Vi ska gå på eftersläppet, och vara uppsvidade till tyyysen. Glitter och glamour - I love it! Drömma-Lotta är konferencier, och Mon Cheri-Linnea och Iris Berså-Martina ska också gå. Vi ska ha så roligt! Har suttit alldeles för många timmar och dreglat över galastasser från bland annat Vintageous, Blue Velvet Vintage och Posh girl Vintage. Det började med att en av mina kunder ville ha tips på var hon kunde hitta sig en tea-length bröllposklänning, gärna vintage, så jag kollade igenom alla mina länkar. Suck, skulle jag inte gjort. Fastnade. Blev inspirerad. Har porrsurfat vintageklänningar i tre dagar nu. Så här kommer ett lite axplock, det mesta från Vintageous. Väääldigt litet axplock...





















Har några liknande godbitar som är riktigt fina, men en flicka kan ju aldrig få för många galastasser... Väljer mellan en isblå knälång femtiotalare och en gammalrosa vadlång 40-talare. Den rosa köpta jag egentligen för att ha som brudklänning, men nu har den hängt i garderoben i 1,5 år, den vill bli luftad. Tyvärr är min hudfärg väldigt snarlik klänningens färg, särskilt om jag blir lite på lyset eller exalterad... Hade behövt en riktigt fin vit porslinshy som söta Ålandstoken har, men nej. Inte heller blir jag sådär fint gyllenbrun, blir bara - mer eller mindre rosa. I alla fall, blir nog silverpumps och lite pärlor till. Eller riktigt blingigt strasshalsband? Och riktigt snygg i håret ska jag vara!

Puss på er.

3 kommentarer:

  1. åhå. jadu detta med klädsel inför imorgon. sydde en klänning sådär på en höft, den är lite vardags, om man jämför med de du lagt upp... och inga ljusblå 50talsdrömmar i min garderob. den enda finklänningen jag äger är min bröllopsklänning! och den vill jag inte ha i mon... aja. det får bli som det blir. vi skall ju ha roligt i vilket fall som helst!

    SvaraRadera
  2. Åh, vilka fina klänningar. Vet du när eftersläppet är, är själv lite sugen på att delta i festligheterna?

    SvaraRadera
  3. o när får man se bilder på dig? hur blev det? nyfiken!!

    SvaraRadera