2010-01-06

Nytt år, nya tag!


Ja, så var det ett nytt år. Med nya vanor. Nytt allting. Ny plan för verksamheten. Just nu är jag i färd med att packa ner hela butiken, och forsla hem allt. Vilket gjorde att jag var tvungen att möblera om hemma. Tänk vad lätt det hade varit om vi bott i en lite större lägenhet, men nu bor vi ju i en liten tvåa. Och min karl har ett stort hemmakontor, ett piano, och en stor svartmålad griffelvägg. Stor soffa har vi med. Och nu ska det in ett kontor/atelje till! I samma rum. Som vi har testmöblerat och funderat. Och burit kartonger och möbler upp och ner till källaren. Tror vi har löst det med möbleringen, men är så nervös för att allt inte ska få plats när vi flyttar hem det från butiken! Men hur ska jag annars kunna driva min webbshop? Till råga på allt gav jag mig ryggskott. Men fördelen med ommöblering är att man rensar ut, och städar riktigt ordentligt! Katterna har i alla fall haft roligt idag, lite förändring här hemma satte fart på dem, de har furit fram och tillbaka, upp och ner som två illbattingar.

Har inte nämnt mina fina katter innan, så det är väl dags att presentera dem nu:

Ester


Och Eskil



Så fina så!

Och så avslutar jag dagens inlägg med en liten bild från Snowball, där jag dansar med eminenta Jessica Lennartsson, iförd mitt fantastiska nyförvärv - vintageklänning från ca 1948-50

1 kommentar:

  1. Hej!
    Aporpå ingenting tänkte jag be dig om lite hjälp! Jag har bestämt mig för att klippa av mitt långa hår och satsa på en kortare (typ kort page eller något helt annat) look, men jag har lite svårt att hitta rätt. Om du kan och vill vore jag väldigt tacksam för tips om kortare frisyrer i 40-50-tals stil, gärna med någon form av lugg. Vore finfint om du kände till några bra länkar eller något där man kan hitta fina bilder, det blir inget bra alls av att bild-googla... Tack på förhand!

    SvaraRadera