2010-01-26

Efter regn kommer solsken - NY ADRESS

Idag tycker jag synd om mig för jag gick - till slut - till tandläkaren. Efter 8 år, då jag har lite tandläkarfobi. Och resultatet var två enormt stora hål och två små hål. Möh. Lagade ett hål idag, sen ett i veckan. Usch. Men det var en bra tandläkare, inte som sadist-tandläkaren jag hade som yngre. Efteråt var det bara att åka och packapackapacka. Med tandvärk.

Men imorgon blir en mycket bättre dag! Först ska jag och Karolin från Studio deluxe till söta Martina som har Iris Berså, fika lite och hänga upp våra fina bilder. Sen ska vi vidare till Drömma. Det är nämligen dit Retro deluxe ska flytta, små vänner! Jag och fina Lotta som äger Drömma ska bli sambos, då lilla Linnea som har Mon Cheri ska vidare på andra äventyr. Planerad inflyttning i mars, och jag längtar så! Östra Skansgatan 3 i Haga.

Har hittat en designer - Jonathan Adler - som gör porslin i 50-talsstil, väldigt klassiskt med en touch av sober kitsch. Kolla in:


Den fina valen är en tillbringare.


Ekorr-ljusstake.


Så klart salt och peppar.

Sen har jag även drägglat lite över dessa fantastiska badrumsprodukter från Claus Porto. Väldigt hög kvalité, lite för dyrt för mig men attans vad snyggt! Har inte en aning om vad det luktar men jag njuter lika bra med ögonen. Alla deras produkter är 20-talsinspirerade, väldigt art deco. Me like!



4 kommentarer:

  1. Jaaaa! Vad kul, nära mig, jag kommer förbi och hälsar på!

    SvaraRadera
  2. Är du sugen på att köpa tvålen styckevis så finns de hos www.kungkarusell.se, riktigt fint att lägga som ett "smycke" i badrummet. Jag tycker alla doftar lika gott. Claus Portos dofter är alla lika behagliga och tvålarna är tillverkade för hand.
    Sanne/kungkarusell.se

    SvaraRadera
  3. Vad roligt för dig! Kommer absolut att besöka dig - Har du stängt ner butiken nu då, eller har du öppet något?

    SvaraRadera
  4. Men hjälp vilka tjusigheter! och vilken underbar blogg på det!
    Kram

    SvaraRadera