2010-01-19

Kaos!

Ja, då har jag flyttat hem de mesta varorna, men det är fortfarande en hel del prylar kvar i butiken. Hur ska jag få plats med allt? Vi bor i en liten tvåa, och min karl forskar oftast hemifrån, och vill ha kvar sin del av vardagsrummet. Nu är den delad i tre: en tevehörna, en Retro deluxehörna och en musik/matteforskningshörna. Köket är fullt av tomkartonger och fulla kartonger som ska ner till källaren. Sovrummet är fullt av kläder, den enda lilla golvyta som finns står det ett torkställ i, fullt med kläder, rasrisken är stor. Besparar er bilder från det.

Men nu till positiva nyheter! Ska intervjuas imorgon, angående nystartade kvinnliga företagare, bra med publicitet. Och på torsdag ger jag mig av till Karlstad och Kulturhuset UNO för en liten föreläsning samt 3 timmars workshop om 20-talshår och mode. Spännande, och nervöst.

På tal om artikel, här är en annan. Lite sakfel, men en bra artikel.

Tänkte fortsätta med lite hårklyveri: Här är en fin bild på Betty Draper ur Mad men, med en typisk 50-talspage (bob). Axellångt hår som har lags på stora spolar för volym, sem böjts utåt i topparna. Söt som spunnet socker.



Vi har ju pratat om volym och om att man inte kan ha för mycket av den varan. Men den här familjen från 80-talet är ett fantastiskt exempel på för mycket. Skrattar så fort jag ser bilden! Kolla ungen! Usch vad hemskt 80- och 90-talet var, ingen flärd och glamour nånstans.



Alldeles underbart vackra Ava Gardner visar här att volym kan vara fantastiskt vackert, som motvikt för de bedrövliga 80-talarna.









De tog fina passbilder för... Fast det är nog en vanlig porträttfotografering, men jag önskar min passbild såg ut såhär.



Och som avslutning en helt fantastiskt fin bild från 20-talet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar