2009-10-07

Yes indeed

Nu har jag hittat bästa klädmärket till butiken! Sååå Retro deluxe, och alla plagg är underbara... Förhandlar med dem just nu, de låter inte kreti och pleti sälja deras plagg, men jag har goda förhoppningar. Äntrligen ett märke som inte drar så mycket åt rockabilly/psychobilly, utan gör vintageinspirerade plagg med stil. Tänk er pinuppor och filmstjärnor från den Gyllene Eran, flärd och glamour, till och med i vardagsoutfiten. Finns naturligtvis några märken till, som Pinup couture och Stop Staring clothing, som jag också vill ha i butiken, men de vill att man köper lite större partier än vad jag kan just nu. Men det är bra att ha ett mål!

Först lite bilder från det fina nya märket. Hittade inte så många då bilderna är kodade för att skyddas mot spridning... Men här är i alla fall några!





Och så lite andra fina bilder:


Lite blandade modebilder från 40-talet.


Och så en fin bild på Kelly Osbourne, som ofta klär sig vintage-inspirerat. Sexig pingla.


Kappa och klänning från 40-talet. Så fina detaljer!




Klänningar från Stop Staring. Underbara. Fast inte så dansbara...


Ok, so I have found the perfect brand for my shop, it absolutely screems Retro deluxe, and every piece of clothing is simply beautiful. Am negotiating with them now, about wholesale terms and so on, they are a bit picky with who gets to sell their outfits. But I have good hopes. Picture yourself real pinups and moviestars from the golden era, sexy and glamorous even in their everyday outfit. Lovely! Have some pictures to post to give you an idea, and some other pics to inspire you. Would also like to sell outfits from Pinup couture and Stop Staring clothing, but they don't fit in my budget right now. Soon?

2 kommentarer:

  1. Ja hoppas hoppas hoppas du får in dessa, hur snygga som helst. Bilderna piggade upp mig rejält i denna plugg tyngda vardag.

    SvaraRadera
  2. Ooh! Så att man kan prova Bettie Page Clothings kläder - det är frånvaron av den möjligheten (och det faktum att jag syr så mycket själv) som gjort att jag hittills inte köpt några.

    SvaraRadera