2009-10-20

Galen dag

...har det varit idag. Började egentligen igår, med ett besök av två glada killar från E-on. Varav den sjungandes och trallandes förklarade avtalet för mig. Intressant, och underhållande. Mot slutet av besöket framkom det att vi dansar Lindy hop, och de blev nyfikna. De gick, för att tre sekunder senare komma tillbaka med ett Youtube-klipp på några av de bästa Lindy-dansarna som finns. "Är det det här du dansar?" Visa! Inte utan partner sa jag. De sa att de kommer tillbaka, och hoppas att jag har en danspartner till hands då. "Men då måste ni sjunga för oss" sa jag. "Deal" sa de.

Så vad händer idag? Den sjungande killen kom mycket riktigt tillbaka, och otroligt nog var en av mina dansande vänner i butiken just då! Så vi tog en svängom som han filmade för att visa sina kollegor. "Men sången då?" Det hela slutade med att jag kan förvänta mig ett besök imorgon igen, av två sjönsjungande killar. Varav den ena är konstant hög på Redbull. Intressant och underhållande, minsann.

Sen kom det två coola tjejer från företaget BittraBritta, och diskuterade ett samarbete inför nästa Swap-o-Rama:

Temat för kvällen är extravagant 30- 40- och 50tal. Glamour och cocktails. Där passar ju Retro deluxe in som handen i handsken, eller hur? Så jag ska nog komma på något riktigt bra! Jag har massa projekt på gång, funkar inte det ena så funkar det andra, det gäller att vara possimistisk (optimistisk och positiv på samma gång)!

Sen fick jag finbesök av Miss Loulou och hennes lilla solstråle. Inte en lugn stund när en 8 månaders bäbis är i farten. Men roligt! Inte så roligt när jag efter att igår ha sagt upp kontraktet (ja, nu är det uppsagt... gråter en liten skvätt) idag får en påringning, där vi inte alls är överrens om vad som gäller med uppsägningen. Kan bli en följetong detta... Jag ska, enligt mig samt bostadsrätts-styrelsen jag hyr av, ha ett ettårs-kontrakt som gäller till sista juni 2010, med tre månaders uppsägning. Primär som handhar allt det praktiska säger dock att jag har ett treårskontrakt som löper ut 2011, med 9 månaders uppsägning. Så vi får väl se vad som händer helt enkelt.


Och nu är sitter jag här och skriver för fulla muggar. Infotext och avtal om Studio deluxe, villkor och avtal för webshoppen, flyers och visitkort, listor på vad som mer ska göras, brev till styrelsen och Primär, samt uppsägning av diverse avtal. suck, vad mcket det är an ska tänka på,

Men på fredag är det alltså premiärdags för Studio deluxe. Vårt hemliga projekt ni har kunnat läsa om tidigare är alltså snart inte så hemligt längre. Längtar!

1 kommentar: