2009-06-08

Retro deluxe on the road

Vi har ju planerat att turnera lite i sommar, och letade således efter passande färdmedel, och nu tror vi att vi har hittat rätt! Kolla in denna käcka lilla veteranhusvagn från 64, så söt så. Lite sliten utanpå men i finfint skick inuti. Nu har vi något att lasta i, sova i och kanske även ha som mobil hårsalong?





Kommer att bli så roligt att piffa upp den, har redan stora renoveringsidéer... Ommålning och tapetsering inuti, åt 50-talshållet. Kanske får mina väggänder följa med? Nya gardiner och tyg, sen är den finfin. Men hur göra utanpå? Naturligtvis ska Retro deluxes logga med den fina pinglan smällas upp stort, men är i valet och kvalet om hela vagnen ska målas om - ROSA!? Eller något av de andra nedanstående alternativen? Har lekt lite i Illustrator och gjort 4 olika alternativ. Det blir nog vitt med taxiränder till en början, men snälla vänner har erbjudit sig att hjälpa till att måla i sommar. Men i vilken färg? Vad tycker ni?









5 kommentarer:

  1. Åååh... kan bli helt perfekt! :)

    SvaraRadera
  2. Ja med rosa åt folket :) Skulle jag ha en husvagn så skulle det vara en rosa en.

    SvaraRadera
  3. Éllen, den är underbar! Husvagn är bla det bästa som finns.
    Kör på rosa, då kommer den synas ordentligt på vägarna.

    Kram

    Jenny / That´s Wonderful

    SvaraRadera
  4. Den prickig, den prickiga, den prickiga!

    SvaraRadera
  5. hej du! Mycket stylish förslag - jag gillade den rosa bäst! Jag jobbar i en färgaffär och om du vill ha råd och tips kan jag gärna hjälpa dig med det...
    ulrica@spray.se

    SvaraRadera