2010-09-20

Skrivarblockering

... har jag haft. Har försökt skriva men allt blir bara blaj. eller är jag bara hård mot mig själv? Vet inte. Så jag får väl nöja mig med det här, hoppas ni gör det med.

I alla fall. Så har det varit full rulle på Lindy deluxe-fronten. Bland annat var vi i Tranemo på Bebopalulafestivalen. Mycket trevligt, hoppas det blir en återkommande festival. Naturligtvis var vi där med både butik och hårsalong med, och det var soligt och hyfsat varmt. Tills kvällen kom. Som tur väl var så fanns det ett hus man kunde gå in i, och där jammade några killar de svängigaste låtarna, så vi dansade tills svetten dröp och andan gick ur oss. Roligt!



Hillbilly wannabees på vägen hem.



Vi har även varit på Tidaholm museum, på deras utställning om 50-tals och rockabillykultur. Både hårworkshop, prova på lindy hop och en riktig show.

Sen var vi Plötsligt i Vinslöv. På riktigt. En otroligt snabb visit på en återinvigning at ett tryckeri. Tre danser, en hamburgare, sen hem igen. Totalt 40 minuter i Vinslöv. Men vi hann posera framför de fina bilarna soms tod där. Och en liten krock på vägen dit. Jomensann, road trips är alltid spännande.



Och i onsdags var vi i Uddevalla, på Socialdemokraterna i Bohusläns spurtupptakt. Kolla vår exklusiva loge.



Såhär glada var vi i alla fall.



Det är svårt att dansa på politiska tillställningar, har tidigare gjort ett gig för KD. Och det var... inte så livat. Förrän efter middagen, då vi skulle taxidansa. Ja jisses, vad vi blev uppbjudna. De verkar behöva lite vin för att slappna av och bete sig som folk. Eller har jag bara fördomar?

Önskar jag hade lite mer bilder från de olika eventen, men då jag har händerna fulla med hår och hårspray, så blir det onte så mycket fotograferande gjort. Nån annan som var med som har?

Writers block. Yes. That's why it's been så quiet for a while. Everything I write is just. Nonsens. But. I need to start somewhere again. So here it is.

Lindy deluxe have been quite busy lately. Gigs at a museum, fifties festival, pre-election rally etc. So here are some pics from those events. HAve also been out with the shop and the salon, but since my hands are sticky with hairspray and other gluey stuff, I'm not taking pictures. Anyone who has some?

1 kommentar:

  1. Seriöst, grabbarna som jammade i Tranemo, helt fantastiskt! Behöver mer såna spontanhändelser.

    SvaraRadera