2010-09-25

The process

Jag har övat, på mig själv. Tog faktiskt bilder under processen, och har nu bestämt mig för att jag ska visa dem. Trots... Gillar inte att se mig utan smink, och vill absolut inte låta andra göra det heller. Vill att ni ska tro att jag alltid är snygg och glamorös. Tyvärr ser verkligheten annorlunda ut, på senare år i alla fall. För även om jag har älskat att vara egenföretagare, så har det fört med sig att jag har fått Rosacea. En inte alls trevlig hudåkomma, som numera gör att jag måste använda mig av foundations och concealers. Något jag aldrig har behövt tidigare i mitt liv. Men det var på grund av det jag började intressera mig för smink, och make up-artisteri som yrke. Så det kanske har fört något gott med sig i alla fall?



Som ni ser, så ser jag tyvärr inte så glamorös ut utan smink. Men håret är i alla fall rullat på spolar!




Jag började med att sminka halva ansiktet, så att man kan se med/utan smink. Här har jag lagt foundation och concealer, inget annat än. Ser kanske lite blekt ut, men det beror på att man tar bort alla nyanser, ansiktet upplevs som platt då.




Här har jag lagt på ögonskugga, mascara och rouge. Bättre, eller hur? Fast i detta ljuset syns ju mina pannveck... Ja ja. Upplever det dessutom som att jag ser lite pudrad ut. Håller ni med?




Här har jag fyllt i andra halvan med.




Och här syns ögonskuggan lite mer. Satsade på bruna toner för att framhäva mina blågrå ögon, men kände mig lite urtvättad, då jag brukar ha mer... mer färg helt enkelt. Fast jag fick många komplimanger.

Nästa dag satsade jag på mer färg. Hade turkos tröja och gulgrön kofta som jag valde att matcha. Såhär blev det.







Godkänt?

I have made my face, totally differently to how I usually do, and took pictures during the process. But, I'm a bit unwilling too share the pics with you. Because then you will see what i really look like, underneath the make up. And I don't like it. Mostly because of having a business, I have developed a skin condition called Rosacea, and that is what forced me into wearing a lot of foundation and concealers. Didn't need it before. But that is also what started my interest in make up artistry, so something good came out of it?

Anyway, here they are. First a "natural" brown version, then a perky yellow one. What do you think?

1 kommentar:

  1. Ja, jag tror också att du får nytta av din kunskap från din egen hy. Din sminkning är naturtrogen och fin, sett hur du ser ut utan.

    SvaraRadera