2009-09-24

Ny plats för min själ? Separationsångest.

Tyvärr är jag nog tvungen att säga upp kontraktet på min lilla lokal. Har redan separationsångest, för jag ÄLSKAR det här stället, hela min själ bor här. Men det är fel område för min kundkrets. Så jag letar ny lokal, och hoppas att jag kan flytta min själ dit. Och att ni kunder följer med mig i flytten. Men om det är så att nån vet om det finns en ledig lokal att HYRA (inget övertag alltså) i området runt Haga, Linné, Långgatorna eller runt Magasinsgatan, så säg till! Annars blir det bara internetbutik ett tag tills jag hittar ett nytt ställe, men det är reservplanen. För det innebär även att vi behöver flytta till en trea, och det är inte heller så lätt att lösa i bostadsbristen.

Ja ja, ska inte tynga ner er med mina bekymmer, jag finns ju här för att göra ert liv lite gladare! Så snart ska jag skylta om i butiken, denna gång blir det ett mysterium för er att lösa, i bästa Kitty Drew-stil. Kanske blir det även en belöning till den som löser gåtan? Ska bara webbshoppa lite först, det tar ju sin lilla tid att fylla på den.

Väl mött
Sugar mama

In short, I need to get rid of my shop, it is in the wrong area for my customers. I'm looking for a new place, but need a legal rental lease, not a black market lease for a ridiculous amount of money. But I put my soul into these walls, how can I move? Oh well, we'll see what happens, maybe there is a reason for everything?

4 kommentarer:

  1. ÅH NEEEJ!
    Usch jag känner mig som värsta svikaren som flyttade till sthlm från underbara redbergsplatsen. Nu kan jag ju inte spendera mina pengar hos dig.
    Jag hoppas innerligt att du hittar en ny lokal. Jag har inte riktigt lyckats lokalisera din webbshop(men det kanske bara är jag som är snurrig).
    Det jag fick lära mig hos dig på hårkursen har jag iaf har stor användning av ch mina vänner här i sthlm är evigt tacksamma(jag får göra frisyrer så hårnålarna flyger).
    Kram
    Cassandra

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att höra Ellen...
    Jag hoppas att du skulle hitta nått i haga, så kunde vi hjälpa varandra mer. Dra folk till haga och skicka kunder mellan butikerna. Det ska öppna en till vintageaffär där, och så kunde du också hitta nått där, så skulle vi vara ett litet gäng. Det skulle nog dra folk!
    Vad kostar doris day-klippdockan?

    SvaraRadera
  3. Varför inte testa att föreslå en flytta ihop med Kolla Kolla?

    SvaraRadera
  4. Hm, det vore trevligt att vara med Kolla kolla, men tror inte deras lokaler räcker till.

    SvaraRadera