2010-03-19

Mycket sen sist...

Har inte hunnit skriva då det har varit en omtumlande vecka. Jag har renoverat, stökat och fixat i två veckor, och nu har jag snart haft öppet i en vecka. Det måste firas, eller hur? Därför vill jag och DrömmaLotta bjuda in er alla till ett "Trotsa det dåliga vädret-mingel" hos oss på Retro deluxe/Drömma. Vi bjuder på cupcakes och bubbel, är snygga i klackskor, fina förkläden och röda läppar, och vi ger dessutom 30% rabatt på alla skor. Värt en tur hit, eller hur?

Som kompensation för mina minimala inlägg tidigare får ni här en fotodokumentation över uppbyggningsveckan och minglet.

Jag och mamma leker "Johnny och Mattias". Här sätter jag upp hyllor på toa/lagret.


Kaos. Onsdag morgon, lååångt ifrån färdig butik.


Kaos


Onsdag kväll, mamma är här och hjälper till, och Fina Fia kom oxå en sväng.


Fredag före nyöppning, inte riktigt klara...


Natten före nyöppningen var vi nästan klara. Inte helt, men nästan.


Jag piffar till mig inför den stora dagen.


Kunderna börjar ramla in.


Mitt husdjur Räven fick fotas med mina fina kunder.


Den supersnygga Assistenten förgyllde disken.


Trångt i butiken! Kunderna flockades kring cupcakesbordet.


En fin kund till med Räven


Ännu en fin kund med Räven


Puss på er.

3 kommentarer:

  1. Självklart att man hjälper sin underbara dotter som brinner för Retro Deluxe, och gör det bra. Lycka till Moa Csilla

    SvaraRadera
  2. Diggar boan:)

    Kolla in http://www.underground.se/harbibeln-for-retrofolket/#more-2916

    SvaraRadera
  3. Kul att du kommenterar Mamsen.

    Och tack för tipset Hanna, hittade mer roligt på den sidan. Roligt att bli länkad.

    SvaraRadera